Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava dítěte na vstup do ZŠ.
DOSKOČILOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá všestrannou přípravou dítěte předškolního věku před vstupem do základní školy. V práci je popsána organizace a úkoly předškolního vzdělávání. Je zde zmíněno "Desatero pro rodiče dětí předškolního věku" sestavené skupinou odborníků na předškolní vzdělávání. Jsou zde vysvětleny pojmy školní zralost a školní připravenost. V praktické části práce je použita baterie testů školní zralosti "Předcházíme poruchám učení" a cílem je zjištění, jakých pokroků bude dosaženo u diagnostikovaných dětí procvičováním oslabených oblastí.
Využití interaktivní tabule ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
KAZDOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce rozebírá problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení formou interaktivní tabule. První část práce popisuje speciální vzdělávání ? zásady, cíle speciálního vzdělávání a organizaci tohoto vzdělávání. Druhá část je zaměřena na vymezení pojmu mentální retardace, popisuje specifické a hyperkinetické poruchy učení. Ve třetí části jsou popsány specifikace interaktivní tabule včetně interaktivních výukových systémů. Čtvrtá část se zabývá zásady tvorby výukové prezentace, organizačními formami, didaktickými prostředky a výukovými metodami. Hlavní část práce se zaměřuje na popis tvorby prezentací vytvořených v programu Smart Notebook, určené pro interaktivní tabule a pilotní ověřování efektivity takto vytvořených prezentací formou dotazníkového šetření.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.
Poruchy učení u žáků očima učitele
KOLÁŘOVÁ, Martina
ANOTACE Diplomová práce je zaměřena na problematiku specifických poruch učení u žáků na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je nastíněna problematika specifických poruch učení, především dysgrafie a dysortografie. Diplomová práce je zaměřena především na diagnostiku SPU, možnosti reedukace a kompenzace těchto poruch. Druhá část diplomové práce analyzuje počet žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjišťuje míru informovanosti učitelů o problematice specifických poruch učení. Třetí část diplomové práce je část praktická. Pro potřeby učitelů byl sestaven zásobník námětů pro práci s dysgrafickými a dysortografickými žáky a vytvořen přehled vhodných publikací zaměřených na nápravu specifických poruch učení. Cílem diplomové práce bylo analyzovat počet dětí se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ a zjistit míru informovanosti učitelů o této problematice. Práce je doložena řadou tabulek a grafů, včetně rozsáhlého přílohového materiálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.